27 Aralık 2005

Patik


Listemiz üyelerinden Gülnur Hanım'ın bizimle paylaştığı patik tarifini aynen aktarıyoruz.

"Annemin bana ördüğü ve çok severek giydiğim patiği çizerek gönderiyorum. Burda çizim orantılı olmayabilir, ilmek sayılarını aklımda bilmediğim için göz kararı çizdim. Şöyle tarif edeyim:

1. harosa ile basliyorsun. bu orgunun yuksekligi taban genisliginin yarisi kadar olacak. genisligi, ayak boyunun iki kati olacak, orgu bittiginde ikiye katlanip ayak boyu elde edilecek.

2. Düz örgüye geçiyorsun, burada ortadaki 4 ilmek değişmeden gidiyor, her 2 sırada bir 4 ilmeğin her iki yanından birer ilmek kesiyorsun. (her düz giderken kesilir, dönüşte kesilmez) (çizimde bunu ifade etmeye çalıştım, umarım anlaşılabilir olmuştur)

3. Toplam düz örgü yüksekliği tabandan bileğe kadar olacak şekilde örülür.

4. Düz örgü bittiğinde ortadaki 4 ilmek bırakılarak diğer tarafları ayrı ayrı haroşa örülür. (örnek atıyorum, düz örgü sonunda ilmek sayın 50 ise ortadaki 4 ilmeğin bir yanındaki 23 ilmek ayrı, diğer 23 ilmek ayrı örülür.)

5.Örgü bittiğinde tam ortasından ikiye katlanır. (çizimdeki yeşil kesik çizgi)

6. Örgünün her iki yan tarafı (çizimde mavi çizgiler) birbirine dikilir. Aynı şekilde alt taban da birbirine dikilir (çizimde pembe çizgiler)

7. En üstte ayrı ayrı örmuş olduğun haroşa kısım geriye kıvrılır ve patik biter:-))

İlmek sayısı için önceden küçük bir deneme örüp ölçmekte fayda var, zira ayak numarası ve ip kalınlığına göre değişir.."

Ellerinize sağlık

NOT : Resmin üzerine tıklayarak daha büyük haline erişebilirsiniz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

arkadaşlar eğer örgü siparişleri vermek istiyorsanız www.becerisergisi.tr.gg sitesine tıklayıp oya patik örgü çanta lif şal fular atkı v.s. modellerinin siparişini verebilirsiniz fiyatlar sitede yazmaktadır.fiyatlarımız çok uygundur.istediğiniz zaman sipariş verip siteden bana ulaşabilirsiniz siparişlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum

Adsız dedi ki...

merhabalar örnekleriniz gerçekten çok güzel bizde bir site kurduk umarım beğenirsiniz saygılarımla...www.egemotifleri.tr.gg

patik modelleri dedi ki...

sayfanızı beğeniyle takip ediyorum tesekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...