11 Nisan 2007

Örgü Günleri # 4 ve Örgü Takılar

Bu ayki etkinliğimize ev sahipliği yaptığı için Nagice'ye öncelikle teşekkür ederim. Hem boncuklu, hem örgülü eğlenceli bir etkinlik oldu.

İşte benim minicik 3 projem karşınızda:

Çiçek küpe :

Yapılışı çok basit, 14 tane zincir çekip birleştiriyorsunuz, 4 tane daha 14 zincir yapıp her birini ilk birleştirdiğiniz yere ekliyorsunuz, böylece ilk birleşme yeri orta olmuş oluyor. İsterseniz ortasına benim yaptığım gibi inci ( ya da kristal ) dikebilirsiniz. 10 dakikada küpe şipşak hazır.



Halkalı Mavi Kolye :

14 tane zincir çekip birleştiriyorsunuz ( aslında bu kolye için halka yaparken, birden üstte gördüğünüz küpe aklıma geldi ), sonra halkayı bir sıra 25 kez sık iğne ile dolduruyorsunuz. Biraz yarım bir proje oldu. Mavi halkadan büyükçe bir tane yapıp kolyenin ortasına taksam mı diye düşünüyorum, henüz karar veremedim. Belki 13 nisanda Nagihan'ın projeleri yayınlamasına yetiştiririm.

Beyaz çiçekli kolye :

Bu da son tasarımım. Yaz yaklaştığı için beyazla bir şeyler yapmak istedim. Mavi-beyaz-kırmızı üçlüsü bana yazı, denizi hatırlatıyor. Çiçeklerin yapılışı anlatayım, 9 zincir çekip birleştiriyoruz. 2 zincir, 2li trabzan, 2 zincir, 1 sık iğne şeklinde 5 tane yaprak yapıyoruz. Büyük çiçeği de benzer şekilde, daha büyük ölçüde yapıyoruz. Çiçeğin ortası için 12 zincir çekerek, halka olacak şekilde birleştiriyoruz. 2 zincir, 1 2li trabzan, 2 tane 3lü trabzan, 2 tane 2li trabzan 1 sık iğne sırasıyla 5 tane büyük yaprak örüyoruz.


NOT : Yapılışı olarak verdiğim zincir sayıları kullandığınız ipe ve tığa göre değişebilir. 4-5 numara şişe uygun kalınlıkta ipler kullandım.

Sevgiler

7 yorum:

Adsız dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş,eline sağlık.sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Selam; bende örgü etkinliğine sizin aracılığınızla katıldım. Sizin sayfanıza başka bir sayfadan geldim ve örgü etkinliğini gördüm hemen katıldım. Sizin kolyenizide çok beğendim, çok güzel ellerinize sağlık. Sevgiler... almula2010.blogspot.com

Adsız dedi ki...

merhaba takılar çok şirin olmuş,
sevgilerimle

incikboncuk dedi ki...

yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.

Adsız dedi ki...

küpelere bayıldım

NuR dedi ki...

Çok şirinler, yaz için ideal, renk renk yapmalı valla. Ellerine sağlık
Sevgiyle kal

dilek dedi ki...

hepsıde sade ve sık olmus ellerınıze saglık ben daha cok acemıyım orgu cıcek yapmayı bılmıyodum ama sayenızde ogrendım caok basıt ve kolay bı sekılde anlatmısınız tesekkurlerr :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...